Waarom wil ik een kindercoachpraktijk opzetten? - Bureau Rooskleurig
De website is momenteel in onderhoud.

Ik voel me begaan met de kinderen die ik in de klas heb. Mijn hart ligt bij de kinderen, maar niet alleen in mijn baan in het onderwijs. Want leren leren is 1 ding, maar leren leven is een tweede. Een veel belangrijkere in mijn ogen. Als men weet hoe om te gaan met de dingen in het leven die je als mens op aarde tegenkomt, zal je ook meer open staan voor alles om je heen en makkelijker kunnen leren. Daarnaast zal je ook te weten komen wat jou inspireert en waar jouw gevoel vanzelf naar toe gaat.

Het is niet dat kindercoaching alleen is voor kinderen die een ‘stempel’ hebben en die ‘extra’s’ nodig hebben. Iedereen moet dealen met de dingen die men in het leven tegenkomt en tegen gaat komen en zo is dat ook bij kinderen. Jong geleerd, is oud gedaan! Een coach geeft soms net de juiste tools om goed om te kunnen gaan met strubbelingen in het dagelijkse leven. Er zijn kinderen die dit misschien helemaal niet nodig lijken te hebben en aan de dagelijkse gang van zaken thuis en op school genoeg ervaren om lekker te kunnen leven. Maar ik zie in de dagelijkse praktijk, in mijn vak als leerkracht, een heleboel kinderen die net een steuntje extra nodig hebben en die je als leerkracht met een volle klas net niet kan bieden. Terwijl ik het zo graag zou willen zodat het net wat makkelijker gaat voor hen en ze meer veerkracht krijgen in hun leven. Wat had ikzelf ook veel gehad om als kind al wat meer hierover te leren zodat je de ‘klappen’ die je krijgt in je leven wat beter kan opvangen. Want niemand blijft gespaard van strubbelingen in het leven. Hoe fijn is het dan als je weet hoe je hier het beste mee om kan gaan? Ondertussen heb ik veel geleerd van psychologen, coaches en andere therapeuten. En nog steeds leer ik weer nieuwe dingen. Want inzichten veranderen en om tegenwoordig door de dagelijkse hectiek van alledag je goed staande te kunnen houden, zijn weer heel wat nieuwe tools aan het licht gekomen. Ik geef mijn inzichten graag door en maak hiervoor de vertaalslag naar kinderen. Om zo mijn kennis en kunde niet alleen te delen aan volwassenen die al een kwart eeuw of meer erop hebben zitten, maar om kinderen te leren hoe ze nu en in de toekomst kunnen leren genieten en de ‘klappen’ in het leven op te kunnen vangen. Door veerkrachtig in het leven te kunnen staan. Verdriet te kunnen dragen, je boosheid mogen voelen en je angsten onder ogen kunnen zien. Maar daardoor je juist ook dolgelukkig te kunnen voelen. Omdat het er allemaal is en allemaal mag zijn. Ik wil voor ieder kind een rooskleurige toekomst. Dit houdt niet in dat ze niks meemaken, maar hoe ze de dingen meemaken en er mee om kunnen gaan. Ik voel het als mijn taak om mij behalve als leerkracht, hier nog meer voor in te zetten en dat doe ik met mijn Bureau Rooskleurig, waarin ik kindercoaching zal aanbieden en hen de tools voor veerkracht in het leven mee te geven.